Przepis

5 komentarzy
W dzisiejszym wpisie mam dla Was przepis na pyszne oponki serowe. Dziś jadłam je w różnych kształtach od krążków,kuleczek po gwiazdki i hipopotamy. Jeśli macie przeróżne foremki do ciasteczek,itp. możecie je wykorzystać. Zapraszam do rozwinięcia postu... :)

Oponki serowe


Składniki:

1 szklanka cukru 

1 cukier waniliowy (16 g) 

500 g białego sera (może być gotowy z wiaderka) 

1 ½  łyżeczki sody oczyszczonej

4 jajka

mąki ile zbierze ciasto ( w przybliżeniu na pewno te 400 g do 500 g mąki idzie)

szczypta soli

olej do smażenia

cukier puder do posypania

Przygotowanie:

Ser zmielić jak na sernik. Następnie w dużym naczyniu wymieszać ten zmielony ser z cukrem, całymi jajkami, sodą, szczyptą soli, cukrem waniliowym na jednolitą masę (można to wykonać ręcznie). Po tym czasie wsypywać mąkę partiami do masy i wyrabiać. Ciasto musi być delikatne, ale też nie za bardzo ma się kleić do rąk.
Wyłożyć na stolnicę, podsypać bardzo lekko mąką jeszcze raz wygnieść, wałkować dość grubo na ok. 1 cm i wykrawać szklanką koła , a w środku jeszcze jedno mniejsze kółeczko. Odstawić na 20 minut, przykryć ściereczką.
Smażyć w głębokim oleju w 175 C do 180 C. Wykładać na ręczniczek kuchenny, jak ostygną posypać cukrem pudrem.
Uwaga: można zrobić przeróżne kształty ,,pączusiów''(tak wolno je nazwać kiedy będą przybierać inną formę,np.serduszko).
S m a c z n e g o!


5 komentarzy :

  1. Witam. Ostatnio założyłam nowego bloga http://zwierze-tez-sie-liczy.blogspot.com/ mam nadzieję że zerkniecie i pozostawicie komentarz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mercedes Lambre postaramy się zaglądać na Twojego bloga (też lubię zwierzęta) i zapraszam Cię, abyś została członkinią naszego bloga. :D

      Usuń
    2. Ja czytam tego bloga codziennie :) Mam też nadzieję że ty także zajrzysz na mojego bloga :)

      Usuń
  2. Zajrzałam ;) Bardzo fajny blog.

    OdpowiedzUsuń