Hiszpański - Lekcja 1

4 komentarzy

Tak jak obiecałam, zaczynam prowadzić lekcje hiszpańskiego. W tym poście przedstawię wam podstawowe zwroty. Zapraszam do rozwinięcia...


Podstawy:


Hola - Cześć
Bienvenido - Witaj
Adiós - Żegnaj
Buenos dias - Dzień dobry (rano)
Buenas tardes - Dzien dobry (południe)
Buenas noches - Dobry wieczór

Hasta mañana - Do jutra
Hasta la vista - Do zobaczenia

Por favor - Proszę
Gracias - Dziękuję

De nada - Nie ma za co
Muchas gracias - Bardzo dziękuję
Mil gracias - Stokrotne dzięki

Sí - Tak
No - Nie
Quiero- chcę

Czy umiesz mówić po hiszpańsku?-




dane:


Datos personales - Dane osobowe
Nombre y apellidos - Imię i nazwiska 
Fecha de nacimiento - data urodzenia
Lugar de nacimiento - miejsce urodzenia


Dirección - Adres
Profesión - Zawód
Formación - Wykształcenie
Fecha y firma - Data i podpis


Ciudadanía - Obywatelstwo
Nacionalidad - Narodowość
Número de pasaporte - Numer paszportu




Przedstawianie się :




Cómo te llamas? - Jak masz na imię?
Me llamo Sylwia/Soy Sylwia - Mam na imię Sylwia/Jestem Sylwia.
Cómo te apellidas? - Jak masz na nazwisko?
Me apellido ... - Moje nazwisko to ... .
Qué haces? - Co robisz?
Soy economista - Jestem tłumaczem.
De dónde eres? - Skąd jesteś?
Soy de Polonia - Jestem z Polski.
Dónde vives? - Gdzie mieszkasz?
Vivo en Lublin - Mieszkam w Lublinie.

przydatne:


Abierto - Otwarte
Cerrado - Zamknięte
Tirar - Ciągnąć
Empujar - Popchać
Entrada - Wejście
Salida - Wyjście

Besos - buziaki
Vivir- mieszkać
Mi - mój
Es - jest
Todo - wszystko
Polonia te ama - Polska cię kocha
Abrazos - uściski.
Creo - wierzę
Solo - sama
Universo - Kosmos
Que pena - Jak szkoda






Na dziś starczy, do następnej lekcji!


4 komentarze :

  1. znam hiszpański i masz tam pare błędów, no ale ok :) zapraszam http://wmasce.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakie błędy? Chciałabym wiedzieć co jest źle, sama dopiero się uczę =).

      Usuń
  2. ja nie umiem mówić po hiszpańsku i tu będę się uczyć :)

    OdpowiedzUsuń